FANDOM

Teodor Negara (n. 15 ianuarie 1943, Sauca, Ocnița, Republica Moldova - d. 9 octombrie 2012, București) a fost un interpret român de muzică populară.

BiografieEdit

S-a născut la 15 ianuarie 1943 în satul Sauca, județul Soroca, Moldova.

Studii muzicaleEdit

Pe parcursul anilor 1961-1965 a învățat la Școala de Cultură „Elena Sîrbu” de la Soroca, apoi în anii 1965-1969 a urmat facultatea „dirijat coral” la Institutul de Arte „G. Musicescu” de la Chișinău (actualmente: Academia de Muzică, Teatru și Arte Plastice).

Debutul artisticEdit

Cariera artistică și-o începe în calitate de solist al Orchestrei de muzică populară „Folclor” a Radioteleviziunii de la Chișinău, făcînd parte din ea în anii 1965-1969 și 1970-1990. Pe parcursul carierei sale a colaborat cu Dumitru Blajinu, Ion Dascăl, Petre Neamțu, Vasile Iovu ș. a. La Radio Chișinău a înregistrat mai mult de 250 de cîntece populare, printre care: „Mîndruțo, la nunta ta”, „E liniște-n codrul verde”, „Străinel ca mine nu-i”, „Rămîi, satule, cu bine”, „Am crescut băieți și fete”, „Mare-i dealul de la moară” etc.

Distincții Edit

În anul 1989 i-a fot oferit titlul onorific de Artist Emerit al Republicii Moldova.

Moartea Edit

A decedat la 9 octombrie, 2012, la Spitalul Elias din București, în urma unei boli necruțătoare. A fost înmormântat la Cimitirul din Sauca, Ocnița, Republica Moldova

Also on FANDOM

Random Wiki