FANDOM

Fișier:Jul Baldovin 2016.jpg

Biografie Edit

Iulian „Jul” Baldovin s-a născut în 6 iulie 1979 la Iași, dintr-o familie de muzicieni. Petronela și Vali Baldovin au fost membri activi ai grupului "Estudiantina", grup ce a debutat în 1973 la Radio Iași, și mai apoi național la festivalul "Primăvara baladelor" în 1974. Formula de debut a fost Petronela Olaru (Baldovin)-chitară/vioară și voce, Nicu Popârlan-chitară/voce, și Nicu Mihai-flaut/voce. Grupul a activat în această formulă până în 1979, când și-a schimbat componența. Noua formulă fiind Petronela Baldovin (fostă Petronela Olaru), Vali Baldovin-voce/chitară, Cezar Horez-flaut, Ciprian Nedelcu-Violoncel. Grupul "Estudiantina" își încheie activitatea la începutul anilor '90. În 1994 Vali Baldovin n.13 mai 1959, decedează la 35 de ani după o lungă și dureroasă boală la 3 iulie 1994, și este înmormântat în satul natal Simbotin, județul Gorj la 6 iulie 1994 .Petronela Baldovin începe din 1995 să predea muzica în cadrul Clubului CFR Iași, prin "mâna" ei trecând nenumărate generații de copii.Cezar Horez și Ciprian Nedelcu sunt în continuare membri ai filarmonicii "Moldova" din Iași.

Jul Baldovin a crescut în spiritul muzical, ascultând fascinat incă de la aproximativ 4 ani discuri ale unor artiști ca: Alexandru Andries, Mircea Baniciu, Mircea Vintila, Nicu Alifantis, Beatles, etc. si își face debutul pe scena clubului CFR din Iași, la 1 iunie 1986, cu o interpretare a melodiei "Ai Hai" semnată Doru Stănculescu. Jul nu mai cântă pană la începutul anului 1992, când redescoperă plăcerea de a asculta muzică, precum si aceea de a cânta.

Într-o perioadă în care accesul la informații era foarte limitat (1992-1993), îl cunoaște îndeaproape pe Doru Copaciu, colecționar de muzică. Au urmat nenumărate audiții, prilej cu care Jul descoperă "sunete" ce ulterior aveau să îi slujească ca influență, prin artiști ca: Inxs, U2, Nirvana, The Doors, Jimi Hendrix, Pink Floyd, Pasărea Colibri sau James Taylor. (sursa Jul Baldovin)

Activitate Edit

În 1995 Jul formează primul său grup, numit "Marți 13" împreună cu el fiind Sebastian Nica-percuție și Nicko Malak-Chitară (cehul fiind student la universitatea de medicină Grigore T. Popa-Iași). Grupul avea în repertoriu piese cunoscute abordate într-un stil personal. Proiectul a durat aproape un an, cei trei având nenumărate concerte în orașul Iași, și apariții în cadrul unor emisiuni de televiziune și radio.

Jul îl ia îndeaproape pe fratele său George Baldovin cu care înființează grupul "Cristal" la 9 aprilie 1996, și participă la primul festival concurs, în formula Jul Baldovin-chitară/voce, George Baldovin - chitară/voce-și Ovidiu Maxim - chitară/voce; grupul obține Premiul Special al Juriului.

Fișier:Jul Baldovin 2013.jpg

Alte premii obținute în această formulă:

  • Festivalul Național de Folk" Meșterul Manole",Pitești 1996 – Marele Premiu
  • Festivalul național de Folk "Floare de ger", Calafat 1996 – Premiul I
  • Festivalul Național de Folk "Portative folk",Iași 1996 – Premiul I
  • Premiul special al asociației folkistilor din Republica Moldova,Chișinău-1996
  • Festivalul național de Folk "Portative folk", Iași 1997 – Premiul I
  • Festivalul Național de Folk "Clepsidra iernii", Zalău 1998 – Marele Premiu
  • Festivalul Național de Folk “Portative folk III”, Iași 1998 – Premiul I
  • Festivalul Național de Folk “Floare de ger”, Calafat 1998 – Premiul III

Grupul "Cristal" iși incheie activitatea in 1998.

Din 1997 Jul este luat sub aripa unor artiști celebri ieșeni de la acea perioadă, (Cătălin Ungureanu, Liviu Nechita, Eduard Brîncă, Andrei Maftei sau grupul "Solaris"), și se apropie frățește de Eduard Brîncă, acesta fiind component al grupului "Prefix 032" împreună cu Liviu Nechita și Cătălin Ungureanu. Jul colaborează ocazional cu grupul "Prefix 032" din 1997 până în 2000, după plecarea lui Liviu Nechita în Italia. (Jul a continuat colaborarea cu Eduard Brîncă ocazional de-a lungul anilor în diverse formule până în iarna anului 2010).

În 2000 George Baldovin termină școala de coregrafie din Iași, motiv cu care lasă orașul Iași pentru Constanța, începând să lucreze ca dansator pentru teatrul Liric. Jul Baldovin debutează solo.

În 2002 colaborareaza cu Cătălin Ungureanu, grupul numindu-se "La FIX"

În 2003 o cunoaște pe Cătălina Beța, cu care începe un duet de succes, cei doi având nenumărate apariții în media, precum și în festivaluri folk naționale. Colaborarea se încheie în primăvară anului 2005

[1] In vara anului 2005 Jul reia mai vechiul său proiect preferat, și reîncepe colaborarea cu George Baldovin. Cei doi participă sub numele "Baldwin brothers" la festivalul "Anonimul" din Sf. Gheorghe-deltă, precum și alte festivaluri concurs din țara, într-un final bifând și apariții internaționale.

Premii in perioada 2005-2008:

  • Festivalul Național de Folk “Poarta sarutului”, Tg Jiu,2005 – Premiul I (Jul Baldovin)
  • Festivalul Național de Folk “Anonimul", Sf.Gheorghe-deltă 2006-Marele premiu (Împreună cu George Baldovin)
  • Festivalul Național de Folk "Voci tinere", Caracal 2006-Marele Premiu (Împreună cu George Baldovin)
  • Festivalul Național de Folk."Folk Târgoviște I" , 2008-Premiul special pentru tehnică instrumentala (Jul Baldovin)

[2]În 2006 Jul lasă orașul Iași pentru București, și descoperă genul muzical "fingerstyle" cu care s-a identificat aproape perfect, (prin intermediul lui Mitică Nicora, cu care se cunoștea din 1994,acesta fiind mentor muzical pentru mulți artiști ieșeni), și compune peste 30 de cântece în această manieră. Nume ce pot fi asociate cu acest gen: Don Ross, Chet Atkins, Tommy Emmanuel sau Leo Kottke.

În paralel cunoaște îndeaproape artiști ai genului folk și nu numai, cu care a și colaborat cum ar fi : [3]Dinu Olarasu, [4]Marius Batu, [5]Ovidiu Mihailescu, [6]Berti Barbera și Nicu Patoi, [7]A.G. Weinberger, Sorin Minghiat, Maria Gheorghiu, Cristi Ionescu, Ioan "Niki" Oagan sau Ciprian Diaconu.

[8]Din 2007 incepe o colaborare cu Mircea Vintila, Jul fiind deasemenea si membru al trupei [9]"Brambura" din care mai fac parte: Gelu Ionescu, Elena Pavel, Robert Enache și Andrada Popa.

In 2010 Jul incepe o colaborare cu colegul din trupa "Brambura" Gelu Ionescu, debutând la festivalul internațional de film "Anonimul" sub numele de [10]"Old stories" impreuna cu ei fiind si Elena Pavel, deasemenea colaboratoare in trupa "Brambura". Genul muzical de bază al proiectului fiind blues in interpretare personala, sau compoziții Jul Baldovin[11]. Proiectul e activ în acest moment (iulie 2016). sursa Jul Baldovin!

Discografie Edit

Acasă[12], an apariție 2013

Disc imprimat in perioada martie 2010 - septembrie 2011, la "EMG records". Producător: Jul Baldovin, coproducător si distribuitor: E-MEDIA.

Cantece pe album:

  1. Acasă
  2. Despre ea
  3. Nu-i nimic
  4. Marginea pământului
  5. Frumoasă-i
  6. Ea trece pe stradă
  7. Zbor
  8. Mi-e dor
  9. Vals pe mări
  10. Umbra fără nume
  11. Rămas bun (thinking of you)
Aranjamente orchestrale

Jul Baldovin (1,2,4,6,7,8,10)

Gelu Ionescu (3,5,9)

Compozitor: Jul Baldovin

Colaboratori: Gelu Ionescu, Elena Pavel, Marius Bațu, Nicu Patoi si Alina Horez

Master: Victor Pamfilov

NoteEdit

Format:Listănote

Eroare la citare: Etichete <ref> există, dar nu s-a găsit nicio etichetă <references/>

Also on FANDOM

Random Wiki